Dag 1. Eindelijk, we zijn vertrokken... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu Dag 1. Eindelijk, we zijn vertrokken... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu

Dag 1. Eindelijk, we zijn vertrokken...

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg Masja

12 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Eindelijk is het zo ver. We gaan....

Na een nacht waarin ik tot mijn verbazing toch goed geslapen heb ( zou het aan het heerlijke eten van mamsie liggen) kunnen we dan eindelijk vertrekken.

Na een ontbijt, nog wat laatste klusjes en een afscheidsgroet van opa Jo vertrekken we rond 9:20 naar Brussel. Ja, Ronny heeft goch zijn zin gekregen. Ik wilde namelijk om 8:30 vertrekken, natuurlijk veel te vroeg.

Na een snelle reis met de auto en nog een stukje met de bus waren we om 11:00 op het vliegveld.

Ook het inleveren van de koffers verliep lekker snel, dit omdat we thuis al hadden ingecheckt.

Daarna nog een, veel te dure, kop koffie gedronken in een restaurant op het vliegveld.
Daarna maar door de douane gegaan omdat er niets te beleven is. Toch wel erg verouderd hier. Na de douane heeft Stijn zijn voorlopig laatste portie friet gehad en zijn we door de bagagecontrole gegaan.
Hier kozen we natuurlijk weer de rij met de meeste oponthoud. Maar goed, we waren ruim op tijd bij de gate. Hier nog wat rond gelopen.
En naar ons vliegtuig gekeken, wat een joekel...

Om half twee was iedereen aan boord en met een beetje vertraging vertrokken we om 13:45.
Thailand here we come..

De vlucht is erg soepel verlopen.
Ruime plaatsen, Lekker eten, veel te drinken en pap ze hadden geen 43!!!
Genoeg te kijken en te spelen op tv.
Helaas is er van slapen niets terecht gekomen omdat we niet moe waren.
Om 23:00 Nederlandse tijd kregen we ons ontbijt, even om jullie te laten zien hoe gek het is qua tijd, heerlijke broodjes, ei, croissantjes, yoghurtje.

Na een soepele landing verliep de aankomst en het ophalen van de koffers snel en stond onze gids ons al breed lachend op te wachten.

Een vriendelijke goed Engels sprekende Thai.
Door hem werden we met een privé busje naar het hotel gebracht en ondertussen voorzien van heel veel info. Het was niet druk op de weg, dit komt omdat vandaag veel mensen vrij hebben want de koningin is jarig.

Aangekomen bij het hotel moesten we tot 9:30 uur wachten op onze kamer, dus zijn we naar het zwembad op het dak van het hotel gegaan en er lekker ingesprongen.
Het is niet groot, maar lekker genoeg om even een beetje af te koelen.
Het is hier nu 10:15 en we liggen in bed om eventjes onze ogen dicht te doen.straks gaan we Bangkok in...
Meer volgt later..

Het is hier nu 21:50 en we liggen op bed.
We hebben een super dag achter de rug.

Na een middagslaapje van 3 uurtjes konden we er weer tegen aan.
We zijn het hotel uitgegaan en de buurt wat onderzocht. Het is een gezellige drukke omgeving met tal van bars en 2 straatjes verder is iedere avond een avondmarkt.

Op straat hebben we bij een kraampje heerlijke saté gegeten. Van kip. 6 stokjes voor 60 Barth. ( 100 bath is 2,56€). Ze stonden er van te kijken dat Stijn zijn saté in de sambalmarinade doopte.

Na het wandelingetje door de buurt zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we nog bij het zwembad gezeten en gezwommen, er waren meer Nederlanders hier. met een koppel een tijdje gepraat. Zij waren ook via Travelnauts hier en gaan zaterdag ook mee naar de river Kwai.

Daarna even opgefrist en weer de straat op. Over de avondmarkt gelopen. Er was de bekende massa te koop. ( riemen, t-shirts, speelgoed, laserpennen enz) ook waren nu de barretjes open en in ieder bar stonden de bekende paaldanseressen zich te vermaken. Stijn wist niet hoe snel hij moest wegkijken als hij ze zag.
In een restaurantje hebben we lekker gegeten. Stijn witte rijst met een pittig kipgerecht, Ronny had " pad Tha"i en ik had "fried mama", een groente gerecht met noedels en kip. Het was allemaal even lekker. En dat voor maar 555 Bath.

Op de terugweg hebben de mannen zich nog een satéstokje gekocht, nu varkensvlees. Deze waren ook lekker en ik geloof dat het een vast adresje is voor Stijn de komende dagen..

Nu liggen we dus op bed en gaan wat uurtjes slaap inhalen.

Morgen willen we naar Old City..

We hebben hier het leuke Thaise hotel "Siam Heritage"
het is een niet zo'n groot hotel, geheel in Thaise sfeer.
Het ligt midden in Bangkok, vlakbij een avondmarkt.
Het personeel is er erg vriendelijk en behulpzaam.
De kamer is netjes en ruim zat met een mooie badkamer.
Alleen het uitzicht is 2 keer niets. Een muur, maar goed we zijn dan ook niet van plan veel op onze kamer te zijn.
Wat erg leuk is, is het het zwembad(je) op het dak van het hotel.
en een leuk terras.

Tags: aankomst