Donderdag, dag 10 20-8-2015 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu Donderdag, dag 10 20-8-2015 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu

Donderdag, dag 10 20-8-2015

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg Masja

20 Augustus 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag eerst eens lekker uitgeslapen en een heerlijk uitgebreid ontbijt gehad.

Na het ontbijt zijn we naar teruggegaan naar het internetcafé om nog een poging te wagen om de foto's in dropbox te zetten.
Het is gelukt, vraag alleen niet hoelang we daar gezeten hebben om ongeveer 200 foto's te downloaden. We zijn wel 3 uur daar geweest.....
Om de beurt zijn we even gaan wandelen of iets te eten halen.
We moesten uiteindelijk 140 Bath betalen, dit was incl 2 drankjes.
Morgen willen we nog 90 foto's plaatsen.

We hebben ook onze was ergens gebracht, deze kunnen we morgen weer ophalen. Kost 70 Bath voor een kilo. Ben wel benieuwd hoe we het terug krijgen... Alles maatje Xxs..

Terug in het hotel zijn we naar het zwembad gegaan. Het was een stuk drukker in het bad, wel gezellig.
We hebben veel met de bal in het water gespeeld. Er waren genoeg kinderen die mee wilden doen en dat natuurlijk ook mochten. Zo zijn we wel hoor..

Het is hier minder warm dan in Bangkok, we zitten dan ook een stuk noordelijker en bijna altijd bewolkt. Maar de temperatuur is prima.
Ook valt de regen tot nu toe heel erg mee, pas 2x en beide keren lagen we in het water, dus was het niet erg. Je kunt gewoon in je korte broek blijven, want het koelt nauwelijks af.

Rond 18:00 uur terug naar de kamer om te douchen.
Nog even met beide ouders gebeld. Ze zijn toch wel erg ongerust geweest. Vervelend voor ze en wij wisten van niets.
Het blijkt dat ze ook nog een bom gevonden hebben en onschadelijk hebben gemaakt die aan een pilaar van de spoorweg vastzat. Nu weten we ook waarom zo'n vertraging met de trein hadden. Maar niet over nadenken wat er zou zijn gebeurd als die was ontploft. Dan zaten we. Nu nog in Bangkok.

Vanavond hebben we in een echt Thais restaurantje gegeten. Stijn kip met zoetzure saus, ik kip met krokante basilicumblaadjes en Ronny spareribs op zijn Thais met ook een zoetzure saus. Daarbij hadden we rijst en pad Thai. Dit is een lekker noodle gerecht.

Natuurlijk moesten we nog even naar de overbekende ijskraam op de night bazaar, Stijn en ik hebben beide weer een heerlijk ijsje gehad. Je kunt op YouTube vinden hoe dit gemaakt wordt: ice Cream Thailand Chiang mai.

Terug in het hotel hebben we nog in de loungeruimte wat gedronken en een spelletje gedaan. Daarna lekker ons bedje in.

Vandaag was dus een heerlijke hangdag en ik denk dat we morgen niet veel anders doen.
Overmorgen gaan we voor 1 nachtje naar Phuket en dan aan we de jungle in.
Op naar de olifanten.. Dat worden dan weer een paar intensievere dagen.
En tenslotte nog een paar dagen naar Koh Samui om te zwemmen in de zee en hopelijk te snorkelen.
Nog een heerlijk vooruitzicht dus, maar wat vliegt de tijd..

• 21 Augustus 2015 - 07:07

Petra:

Hallo reizigers
    Het klinkt allemaal geweldig ook bijzonder leuk om mee te lezen. Jullie eten regelmatig iets van een kraampje op
    straat, is dat in Thailand wel vertrouwd, ik vraag dit omdat er altijd zo voor gewaarschuwd wordt. Maar zoals ik lees worden jullie er niet ziek van. Alleen maar fijn natuurlijk. Ik verheug me op de jungle verhalen. Geniet maar fijn verder gr.

• 21 Augustus 2015 - 07:16

Petra:

Pff ik heb net het filmpje over het maken van het lekkere ijsje bekeken. Ik ben stik jaloers.
    Ben toch al zo'n grote liefhebber van ijs. Dat ziet lekker uit hoor mmmm.

• 21 Augustus 2015 - 07:50

Piet:

Heerlijk zo'n ijsplaat. Kun je deze meenemen? Lijkt mij heerlijk. Elke avond een lekker ijstoetje. Niet denken wat had kunnen gebeuren. Lekker genieten. Stijn zal wel zijn ogen uitkijken. Wat een mooie verhalen. De foto's hebben we gisteren bekeken. Prachtig. Nog een mooie dagen.gr.

• 21 Augustus 2015 - 09:15

Pap:

Leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten van zo'n prachtige reis. En al dat heerlijke eten.....
    Toen had ik vis, aardappeltjes en worteltjes.......(toch wel lekker hoor, maar...)
    Foto's leuk om te zien. Jammer dat ze de brug zo opgeknapt hebben, maar ja de gaten werden groot en iedereen nam een stukje hout mee van deze 'stand in bridge' , ik ook..
    Ik zag al een drieluik van een boedha, wie weet, een goede vervanger in onze tuin.
    Nu op naar jungle, olifanten, zee en snorkelen.
    xxpapxxmamxx