Zaterdag, dag 12, 22-8-2015 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu Zaterdag, dag 12, 22-8-2015 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu

Zaterdag, dag 12, 22-8-2015

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg Masja

22 Augustus 2015 | Thailand, Phuket

Na een uitgebreid ontbijt zijn we de koffers gaan inpakken.
Vandaag verlaten we Chiang Mai om naar het zuiden te reizen.
Nog even bij het zwembad gelezen en om 12:00 uur werden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Vanaf hier vliegen we met Bangkok airlines naar Phuket.

Ik moet zeggen dat Chiang Mai me minder aansprak dan Bangkok,of dat komt doordat in Bangkok nog alles nieuw was voor ons en we in het iets minder toeristisch gedeelte zaten of omdat Chiang mai gewoon minder was, weet ik niet.
In ieder geval waren deze 4 dagen hier voldoende. We hebben lekker gerelaxt zodat we er weer tegen kunnen als we over 1 nacht de jungle ingaan.

Aangekomen op het vliegveld waren we snel klaar met inchecken en bleek dat Bangkok Airlines een loungeruimte heeft. Hier hebben we gezeten, er was gratis drinken en hapjes. Ook hadden we WiFi, dus even contact gehad met thuisfront.

Om 14:30 vertrok het vliegtuig. Wat me hier opviel is dat we enorm veel beenruimte hadden. Aan boord kregen we eten ( nasi met een of ander wit toetje??) en ze bleven drinken brengen.
We hebben dan ook een fijne vlucht gehad.
Om 16:10 landden we in Phuket. Hier stond de gids al op ons te wachten. We werden weer met een privé taxi naar ons hotel gebracht.

En toen kwamen we aan in....... Het paradijs!!!
Wat is het hier mooi.

Snel de koffers in de kamer gezet, zwemspullen en naar het strand en zwembad.
Helaas mochten we de zee niet in, begrijpelijk want die was enorm woest. Zelfs in de branding tot kniehoge bleef je met moeite staan
Wat een kracht hebben die golven. Je voelt je erg klein als je daar staat. Ik moet er niet aan denken hoe het hier was in december 2004..

We hebben een tijdje in het begin van de branding gespeeld en mooie foto's gemaakt.
Het water was trouwens warm, net als het zwembad.

Dit is erg mooi. Hier nog lang gespeeld en aan de poolbar iets gedronken.
Schitterende zonsondergang gezien.

Laat gaan douchen en om 20:30 gaan eten in het restaurant van het hotel.
Alweer gesmuld.

Daarna nog even in de loungehoek gezeten en wat gedronken. Jammer genoeg waren we ons vergeten in te sprayen met anti-mug en was ik al snel zo lek als een zeef..

Om 23:30 ons bed in, eigenlijk veel te laat aangezien we morgen weer vroeg op moeten.

Nogmaals het is hier echt het paradijs...
Jammer dat het maar voor 1 nacht is....
Maar morgen gaan we weer voor de actie.

Stel je even het volgende voor: liggend in het water van het zwembad, cocktail in de hand, kijk je over de rand zo naar de zee met ervoor de palmbomen en het mooie goudgele strand en je ziet de zon langzaam zakken in de zee...
Moet ik nog meer vertellen...

We hebben hier het hotel met de naam; Holiday Inn Resort Mai Khao Beach.
Het is hier een waar paradijs.
Het is een resort met allemaal laagbouw ( 3 verdiepingen).
De kamer is enorm groot met een leuk balkon. je kijkt uit over de tuin.
De badkamer was ruim met een mega douche.
Het zwembad is groot en als je aan de rand ligt of in de zwembadbar zit kijk je zo over de zee uit.
Het strand viel nu wat tegen, maar dat kwam ook doordat de zee zo woest was. In de buurt van het hotel was zover wij weten niets te doen en had je een taxi nodig om je te verplaatsen.
Het eten in het restaurant was goed en het ontbijtbuffet enorm.

• 23 Augustus 2015 - 16:43

Petra:

Hallo nee jullie hoeven niet nog meer te vertellen om ons jaloers te maken. Het is jullie gegund. Hier was het vandaag ook zeer warm, we wachten nu op het onweer dat ons voorspeld is. Vandaag naar het kasteel geweest in Eijsden was erg leuk, maar warm. Geniet van de olifanten ze zijn zooooo mooi.

• 23 Augustus 2015 - 16:53

Pap:

Hoi, jaloers was ik al lang......Jammer dat het niet gelukt is om daar te komen boulen met zijn allen..ik denk dat de vrouwen dan ook mee wilden....
    Maak maar mooie foto's want er moet op termijn toch iets nieuws in de tuin.
    Groetjes en liefs xx pap en mam xx

• 23 Augustus 2015 - 17:24

Piet:

Je mag best meer vertellen. Ik heb geen idee hoe het is

• 23 Augustus 2015 - 19:25

Toos :

Geweldi masja wat mooi je zou zo maar vanuit je balkon dit uitzicht hebben
    fijne dagen in de jungle en let op de olifanten
    Groetjes toos

• 23 Augustus 2015 - 23:03

Ine:

Wat een bijzondere reis maken jullie toch! Veel plezier nog de komende dagen. Hoop dat t olifanten wassen gaat lukken :-)