Maandag, dag 14, 24-8-2015 - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu Maandag, dag 14, 24-8-2015 - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu

Maandag, dag 14, 24-8-2015

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg Masja

24 Augustus 2015 | Thailand, Surat Thani

Na een lekker ontbijt onder het genot van de junglegeluiden zijn we met de truck vertrokken voor een dagje uit.
Eigenlijk zouden we naar het strand gaan, maar door de storm kunnen we de zee niet in en dat zou jammer zijn. Daarom gaan we mee naar een meer. Hier kunnen we zeker zwemmen, ook al regent het.
We hebben een gezellige groep met allemaal Engelsen. Iedereen is heerlijk relaxed.

Na een klein uurtje rijden bezoeken we een lokaal marktje.
Dit is een markt die zelden door toeristen wordt bezocht, het is een vers markt en watje hier allemaal ziet laat mijn maag af en toe draaien..
Gelukkig lag er ook veel vers fruitig allerlei soorten. Onze gids vertelde ons er vanalles over en heeft ons ook het een en ander laten proeven. Erg lekker, een soort was een soort lychee maar dan nog zoeter..

Nog even de 7/11 ingegaan en wat icetea voor Stijn ingeslagen.
Op het marktje hebben we ook nog kroepoek en een ander soort snack gekocht voor later op de dag.

Na dit bezoekje zijn we door gereden naar een stuwdam, een enorm groot ding.
Hier wat rondgelopen en foto's gemaakt. Stijn en ik hebben ook nog een slang gezien.

Van hieruit zijn we doorgereden naar het punt vanaf waar we verder gingen met een longtailboot. Deze ging behoorlijk snel en bracht ons naar ons verblijf voor vanmiddag. Onderweg erg mooi uitzicht gehad, overal om ons heen enorme bergen, wat zijn we dan toch klein..

Na een tochtje van ongeveer 1,5 uur kwamen we aan bij een tentenkamp op het water.
Hier meerden we aan en kregen we een welkome drankje en (alweer) een lekkere lunch.
De rest van de middag konden we zwemmen en kanoën. Er was hier nauwelijks stroming waardoor je goed kon zwemmen. Het water was 30 meter diep, maar ondanks dat warm.
Na de lunch zijn Ronny en Stijn gaan kanoën en ik heb wat gezwommen.
Tijdens het zwemmen heb ik een aantal gibbons gezien. Ze slingerden door de bomen.
Erg leuk om deze beesten in hun eigen omgeving te zien.

Na een heerlijke middag op en rond het water werden we met de boot weer terug gebracht naar onze taxi bus. We hadden nu een busje met airco heerlijk, want het was behoorlijk warm.
Iedereen was moe en lag wat te dommelen in het busje.
Na een ritje van weer een klein uurtje kwamen we weer aan bij ons kamp. Hier stonden de watermeloenen en pinda's weer op ons te wachten.

De mannen hebben nog even een plons in het chloorbad gemaakt.

Na een douche en even liggen op bed was het tijd voor een film, ditmaal over de jungle, een dansvoorstelling door kinderen en een kookdemonstratie.
Dit keer werd er een papayasalade gemaakt.

Ook vanavond werd ons weer een heerlijk buffet voorgeschoteld.
Na dit lekkere eten zijn we nog een tijdje in de bar blijven zitten en hebben spelletjes gedaan.

Rond 21:30 zijn we terug naar onze tent gegaan.
Daar nog even gelezen en gaan slapen.
Helaas weer een dag om

• 25 Augustus 2015 - 09:46

Pap:

Hoi
    Ja de tijd vliegt om, daarom van elke minuut genieten. De natuur om je heen, het eten en de mensen. Volgorde mag je zelf bepalen. Ben benieuwd straks te horen wat je op de markt zo vies of akelig vond(eten van bepaalde dieren?).
    Hier verder geen bijzonderheden, het weer is duidelijk wat minder maar voor familiedag voorspellen ze droog en zonnig wee met 24 graden.
    Liefs xxpapxx