Vrijdag dag 18, 28-8-2015 - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu Vrijdag dag 18, 28-8-2015 - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu

Vrijdag dag 18, 28-8-2015

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg Masja

28 Augustus 2015 | Thailand, Lamai Beach

Onze laatste dag in in dit super land en helaas alweer het einde van onze vakantie..

Eerst weer lekker uitgeslapen, gevolgd door een goed ontbijt.
Het regende een beetje, daarom eerst maar de koffers grotendeels klaar gemaakt voor de terugreis.

Gelukkig klaarde het snel op en konden we weer van de zee gaan genieten.
Alhoewel ik niet veel kon. Ik. Kon nauwelijks lopen van de pijn in mijn benen en heupen.
Het zal wel spierpijn zijn van het verkrampt lopen op die trappen gisteren.
Ik kom nauwelijks overeind als ik zit, heb later op de dag zelfs hulp nodig.
Nooit geweten dat je zo'n erge spierpijn kan hebben..

'S middags weer bij het hotel gelunched, onze laatste lunch op Thaise bodem..

De rest van de middag ook nog aan het strand doorgebracht.
Rond 17:00 gaan douchen en geen eten bij..... Ja sorry maar we hadden het Stijn beloofd.... Mc Donalds.

Daarna onze koffers gaan halen en wachten op de taxi. Deze stond echter al klaar, dus konden we al op tijd naar het vliegveld van koh samui vertrekken.

Na een flinke rit, door diverse achterbuurten, werden we netjes bij een allerschattigst vliegveld afgezet. Hier stond weer iemand van Asian Trails op ons te wachten om ons te helpen met inchecken.
Dit duurde wel even, we moesten zowel voor hier als voor in Bangkok ingecheckt worden.
Daarna door naar de loungeruimte van Bangkok airways. Hier kon je weer iets te eten en drinken pakken.
Het is trouwens een heel leuk klein vliegveld, je hebt geen idee dat je op een vliegveld bent. Tot aan de handbagagecontrole is alles gewoon open.

De vlucht naar Bangkok verliep snel, het was nog geen uur vliegen. Aan boord kregen we weer te eten, dit hebben we overgeslagen. We zaten nog vol van de Mc drek.

Op het vliegveld in Bangkok werden we vaak gecontroleerd, dit natuurlijk naar aanleiding van de bomexplosies vorige week hier.

Omdat ik slecht liep mochten we op de prioritybanken zitten, nu stelde dat niets voor want er stonden genoeg mensen voor ons.

Ook tijdens deze vlucht kregen we weer te eten, ook dit hebben we overgeslagen. Het was trouwens erg fris aan boord.

Ik heb niet veel geslapen, we hadden in het begin redelijk veel turbulentie en later was er een kindje geregeld aan het huilen en achter met lag een man te snurken..
Maar ondanks dat vloog de tijd toch wel om en heb ik toch nog wel ergens geslapen.

Om 5:00 uur 's morgens kregen we ons ontbijt...
Lekkere warme croissantjes, broodjes en nog van alles erbij.

Om precies 7:00 uur raakte het vliegtuig de landingsbaan van vliegveld Brussel. Dit was 40 minuten vroeger dan gepland!!!
Het duurde nog even voordat we door de douane waren, maar gelukkig waren we Europeaan, want de andere rij was veel langer.
De koffers hadden we ook zo en ook op de bus naar de auto hoefden we niet lang te wachten.
Om 8:30 uur reden we weg vanaf de parkeerplaats. Lekker snel dus.
We vonden het trouwens wel fris.

Om 9:30 werden we thuis verwelkomd door het ontvangstcomité. Opa Jo, opa Peter en oma Lenie. Lief hè.

Helaas zit het er weer op.

Met een bijkeuken vol was, heel veel foto's en nog veel meer mooie, grappige en emotionele herinneringen sluiten we deze super reis af.

Ik kan het iedereen aan raden, een wereld ervaring, die ik hopelijk nog eens ga beleven.
De foto's zullen spoedig bij de blog geplaatst worden.

Ten slotte wil ik nog een bedankje doen aan ons reisbureau Travelnauts.
Wat hebben zij ons een super tijd bezorgd.
Werkelijk alles was tot in de puntjes geregeld door hun in samenwerking met Asian Trails
Overal waar we aankwamen stonden lieve en behulpzame mensen op ons te wachten om ons te helpen met inchecken, rondleiden, vervoeren en noem maar op.
Dus mocht ooit iemand van jullie een reis gaan maken, houdt Travelnauts in je achterhoofd...

• 30 Augustus 2015 - 12:43

Pap:

Hoi.

Gelukkig weer veilig thuis, maar ook jammer want jullie hebben een prachtige reis gehad en dat leek te smaken naar meer...? Leuk om straks daar naar op zoek te gaan. Ben benieuwd naar toekomstige bestemming.
    We hebben genoten van dit verslag en van de foto's op dropbox. Gelukkig konden we die per zending bekijken want 1000 foto's of meer............. Nu zoeken naar een mooie boedha of landschap voor ons drieluik.