donderdag dag 17, 27-8-2015 - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu donderdag dag 17, 27-8-2015 - Reisverslag uit Lamai Beach, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu

donderdag dag 17, 27-8-2015

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg Masja

27 Augustus 2015 | Thailand, Lamai Beach

Vanmorgen om 6:30 uur opgestaan. Wat doen we ons aan.
We gaan vandaag met een boot erop uit om te snorkelen en te wandelen in het " Angthong National Marine Park".
Het is een excursie georganiseerd door een bedrijf hier.
We krijgen aan boord wel een licht ontbijt maar we willen toch hier eten in het hotel, je weet maar nooit..

Om 7:20 staat de taxibus klaar om ons en nog een aantal anderen mee te nemen naar de pier waar de boot klaarstaat.

Na een ritje van ong een half uur gaan we aan boord van ons vervoermiddel voor vandaag.
Om 8:30 vertrekken we naar het eerste eiland.
Het is een tocht van 2 uur. Lekker een beetje uitwaaien. We zitten wel binnen ivm de zon. Het is weer een hete dag.

Bij het eiland aangekomen moeten we eerst overstappen op een longtailbootje dat ons naar de kant brengt. Iedereen moet een reddingsvest aan.

Op het eiland zijn we begonnen aan een klim naar boven omdat daar een mooi uitzichtpunt zou zijn over een lagune..
Nou, ik heb het geweten...
Het waren heel veel trappen en vraag niet wat voor een.
Van die hele smalle stenen trappen die ver van elkaar zaten en ertussen in keek je zo een aantal meter omlaag.
Eindelijk boven gekomen, bloedheet, viel het uitzicht ontzettend tegen. Ja je zag een meer, was wel mooi blauw water, maar dat was dan ook alles..
Enige pluspunt van boven zijn, was dat hier een afdak was waar je kon schuilen voor de zon...
En toen begon de ellende.. al die akelige trappen moesten we ook weer af. Wat ben ik bang geweest. Met trillende knieën ben ik beneden gekomen. Dit doe ik dus nooit meer.
Terug op het strand een plekje in de schaduw gezocht. Aangezien we gisteren toch wel een flinke tik van de zon hebben gekregen doen we vandaag voorzichtig aan en blijft het t-shirt dan ook aan. Ook tijdens het zwemmen. Heel even in de zee geweest, maar dat was geen pretje omdat er overal rotsen lagen in het water, dus maar tot kniehoogte erin.

Om 12:00 uur moesten we terug naar de boot voor een lunch.
Deze was lekker, rijst met diverse gerechtjes en meloen.

Daarna zijn we naar een volgend eiland gevaren.
Hier konden we weer een klimtocht maken naar een ander uitzichtpunt. Maar we hebben wijselijk besloten om dit niet te doen.
we zijn op het strand gaan liggen en wilden gaan snorkelen.
Nou viel dat tegen...
Je zag onderwater nauwelijks een hand voor ogen.
Ook durfde ik er niet zo ver in omdat we gewaarschuwd waren voor de "jellyfish"dit is een kwal die dodelijk kan zijn en momenteel geregeld hier gezien werd. Lekker dus...
Stijn heeft wel een tijdje vooraan bij het strand met de duikbril en snorkel onder water gekeken en toch wel een paar mooie vissen gezien. Ik keek wel van boven het water.
Hoezo angsthaas..

Net toen we ons afgespoeld hadden zagen we ineens aapjes door de bomen klimmen, ze kwamen naar beneden en waren op dichte afstand. Hier een hele tijd naar staan kijken en natuurlijk foto's van gemaakt.
Opeens sprong er een klein aapje vlak naast Stijn. Hij schrok zich er wel van, maar we hebben nu een leuke foto waar ze samen opstaan.

Toen was het alweer tijd om terug naar de boot te gaan.
Op de boot mochten we, als je wilde vanaf de boot in de zee springen. Je kon zelf kiezen vanaf welk dek.
Dit lieten Ronny en Stijn zich natuurlijk geen 2 keer zeggen.
ik koos ervoor om foto's te maken..

Nadat iedereen die wilde een aantal keer had gesprongen was het tijd om weer richting de pier te varen.
Na ruim een uur varen waren terug bij onze taxi die ons weer terug bracht naar het hotel.

Rond 18:00 uur waren we er en zijn de mannen nog even het zwembad in gesprongen.

Nadat we ons alle drie gedoucht hadden zijn we de straat op gegaan om een restaurantje te zoeken. Het stikt hier van de eettentjes en restaurantjes.
We zijn bij een iets chiquer restaurantje gaan eten. Ook hebben we gekozen voor westers eten.
Stijn had wienerschnitzel, Ronny rib-eye steak en ik pizza. Als dessert had ik een milkshake en Ronny en Stijn een ijsje.
Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben daar nog een tijdje op het terras gezeten.

laat het bed in en snel vertrokken naar dromenland.