Maandag, dag 7 17-8-2015 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu Maandag, dag 7 17-8-2015 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu

Maandag, dag 7 17-8-2015

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg Masja

17 Augustus 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Na een nacht met wat meer kabaal uit de natuur zijn we om een uur of 8:00 opgestaan voor het ontbijt.
Om 11:00 uur worden we opgehaald voor onze excursie naar de "Death Railroad" en onze terugreis naar Bangkok om daar de nachttrein naar Chiang Mai.

Na het ontbijt onze koffers weer wat ingepakt en nog lekker geluierd.

Om stipt 11:00 uur stond de gids klaar om ons mee te nemen naar de de plaats waar we werden opgehaald voor de excursie.
Met pijn in ons hart gaan we hier weg. Wat was dit een byzondere ervaring. Echt weer terug naar de basics. Geen stroom, geen warm water en niets anders qua geluiden uit de natuur en de longtailbootjes. Heerlijk. Zou je eigenlijk eens moeten ervaren.

Eerst mochten we weer met de longtailboot terug varen naar de plek waar de 4x4 pick-up ons ophaalde voor het vervolg van onze reis. We werden naar een local restaurantje gebracht waar we samen met de rest van de groep, waar we vandaag de excursie mee hadden, een echte Thaise lunch. Lekker rijst met nog 3 gerechten en een soepje en als dessert ananas. Mmmmm. Wat zul jij jaloers zijn als je dit leest pap..
We moeten vaak aan je denken als we aan tafel zitten, vooral als we weer een scherp gerecht krijgen. Stijn smult zich wat af.

Na de lunch werden we met een touringcar naar het station van de "Death Railroad" gebracht. Hier moesten we een hele tijd op de trein wachten, aangezien deze het niet zo nauw neemt met de tijden.. Maar uiteindelijk kwam hij dan toch. Het is trouwens weer goed warm, maar we beginnen er aan te wennen.

We hebben een rit van 45 minuten gemaakt door een schitterende omgeving. Alles mooi groen, veel bergen en af en toe een tempel. Ook hebben we natuurlijk de houten brug gepasseerd. Het hoogtepunt van deze rit. De trein ging niet snel, daardoor konden we mooie foto's maken. Wel moest je goed je hoofd en ledematen binnenboord houden wilde je alles nog houden. Aan de ene kant zaten de rotsen erg dichtbij aan de ander kant sloegen de takken je om je oren..

Aangekomen op het station stond ons taxibusje ons al op te wachten om ons naar het station van Bangkok te brengen.
Een privé busje voor ons drieën en de gids. Luxe.
Het was een rit van bijna 3 uur en wat voor een. Die man reed enorm hard.. Ik heb op de momenten dat ik wakker was het zweet in mijn handen gehad van de angst. Stukken erger dan de tuktuk.. Wat een verkeer en wat een snelheid... Ik sta er nog van te kijken dat we zonder ongelukken zijn aangekomen..
Geef mij dan maar de longtailboot of de pick-up door je jungle...
De overgang van de stilte en rust daar en de chaos hier in Bangkok was dan ook enorm.

Om 18:00 waren we op het station, hier werden we door onze gids naar onze trein gebracht en hebben we afscheid van haar genomen.
De koffers in de trein gezet en wat gaan eten. We zijn naar KFC gegaan, bij gebrek aan iets anders en voor Stijn. Maar dat viel tegen.
Leuk om te zien trouwens hoe de hele hal vol ligt met backpackers.

Om 19:30 zou onze trein vertrekken, maar hij is uiteindelijk pas om 20:30 vertrokken, lijkt de NS wel..

Wat een belevenis was dit trouwens. Een smal gangpad, vol met koffers en rugzakken.
Aan beide kanten smalle bankjes met zijn tweeën tegenover elkaar. Deze werden al snel omgebouwd tot bed met nog een bed erboven. Stijn verdween al snel naar een bed bovenin. Ze lagen trouwens prima de bedden. Nog een tijdje gelezen en daarna gaan slapen.

Ook leuk om hier je tanden te poetsen aan een wasbak die behoorlijk wiebelt.
Net zoals de wc.. Viel me trouwens nog erg mee, qua schoonheid, ik had erger verwacht. Maar niet te veel nadenken. Verstand op nul, hangen en plassen..

Hier gaat trouwens iedereen vroeg slapen, het gros is dan ook backpackers.

Groot nadeel vond ik was dat het licht de hele nacht aanbleef en de gordijntjes voor de bedden hielden niet veel tegen. Waardoor je wat moeilijker in slaap viel.

Geheel tegen mijn verwachting in heb ik toch heerlijk geslapen.
En de rest ook.

Google voor de aardigheid eens op nachttrein Bangkok en daarna op de Laurel and Hardy Train to Potsvil. je krijgt dan een aardig beeld van onze rit..

• 20 Augustus 2015 - 08:33

Pap:

Je zult inmiddels wel weten waarom de trein waarschijnlijk ook vertraging heeft gehad. (hoewel vertraging wel standaard zal zijn). Opeens op tv bericht zien van bomaanslagen en weten dat jullie daar ergens in de buurt zijn....dan zou het raar zijn als je niet ongerust was. Contact krijgen met was niet mogelijk (telefoon-sms app etc) Gebeld met Travelnauts. Later horden we dat er alleen dodelijke slachtoffers waren uit Azie (natuurlijk ook heel erg...maar een geruststelling...hoe vervelend dit is voor andere families.
    Hotel gebeld maar die kenden jullie niet, dus ongeruste gevoel bleef toch wat knagen.