Donderdag dag 3 deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu Donderdag dag 3 deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Masja - WaarBenJij.nu

Donderdag dag 3 deel 2

Door: Masja

Blijf op de hoogte en volg Masja

13 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Nou gelukkig hebben we vanmiddag wel nog het een en ander kunnen doen.
Na een morgen aan het zwembad te hebben doorgebracht heeft Ronny een Thaise over zijn rug laten lopen en dat heeft geholpen. We weten niet of het kwam door de massage of de angst voor nog zo'n behandeling, maar hij kon weer lopen en de pijn was ook aanzienlijk minder.
Eerst hebben we maar weer eens op straat geluncht met diverse soorten vlees. Mmmm de saté is hier zo lekker en dat voor 10 Bath per stokje. (dat is dus een kwartje)
Daarna zijn we met de sky train en een bootje naar de Old city gegaan.
Het bootje ging behoorlijk hard.

In Old city hebben we veel gelopen. Eerst de verkeerde kant op. We waren op zoek naar een tempel, maar deze bleek aan de andere kant van het water te liggen.

Na een tijdje lopen kwamen we per toeval bij een andere tempel uit. Hier werden we aangesproken door een monnik die ons uitnodigde om de tempel binnen te komen, ondanks dat we korte broeken aanhadden.

Binnen hebben we een enorme buddha gezien en mogen fotograferen. De buddha was helemaal bekleed met goud en zou van binnen ook goud bevatten.
Ook heeft de monnik ons een heleboel verteld over deze buddha en over zijn geloof. Erg interessant om eens te horen.
Stijn heeft nog in de gift gedaan in de pot van zondag. Volgens de monnik zou zijn wens dan uitkomen.. Hij heeft de gift in de pot van zondag gedaan omdat dat zijn geboortedag is

Vervolgens hebben nog door een stuk van de stad gelopen waar volgens mij weinig toeristen kwamen. De kindjes keken vol verbazing naar Stijn en vroegen naar zijn naam.
We hebben door een aantal nauwe straatjes gelopen, van die steegjes die je wel eens in de spannende films ziet. Snel maar weer terug naar de grotere straten gegaan. Is trouwens ook een ervaring op zich om zo'n weg over te steken en dan ook nog heel aan de overkant te komen. Ze rijden als gekken en ook nog eens links, je komt ogen te kort, want stoppen ho maar. Zelfs niet bij een zebrapad.
Opeens stonden we weer bij een tempel, deze was gesloten, maar we hebben wel buiten rondom gelopen.
Per toeval kwamen we uit bij een wijk waar de monniken samen leefden. Allemaal mooie gebouwtjes en overal monniken in hun oranje gewaden. Maar geen foto's van ze gemaakt, ik wist niet of ze dat waarderen en we wilden nog veilig hier weg komen.

Terug op de grote weg hebben we een tuktuk gepakt terug naar ons hotel.
Wat een akelige bedoeling. Zo'n rammeldingetje tussen al dat razende verkeer in. Erg leuk om eens mee te maken, maar ik was toch wel blij toen we weer veilig konden uitstappen.

Terug bij het hotel hebben we een restaurantje uitgezocht en daar weer lekker gegeten. Stijn had schnitzel met frietjes, Ronny een curry en ik een kipgerecht met rijst. Het was een restaurant van een Duitse eigenaar. Hij had ook een hele uitgebreide bierkaart, maar daar hebben we ons maar niet aan gewaagd.

Daarna nog even over het marktje gelopen en terug naar het hotel. Een raar idee van deze markt; overdag is het een gewone doorgaande weg en iedere namiddag wordt de straat afgezet omgebouwd tot een grote markt. Je herkent er niets van. En zo gaat het iedere dag. We vragen ons af waarom ze de kraampjes niet gewoon laten staan, want wat een werk iedere dag.

Morgen worden we om 8:30 opgehaald voor onze excursie naar de Grand Palace. Hier kijken we erg naar uit.

Nu gaan we weer lekker proberen te slapen en morgen hopelijk allemaal fris weer op.

• 13 Augustus 2015 - 19:24

Ma:

Hallo Gelukkig is het goed gekomen er moet er niet aan dat je de halve
    vakantie in bed moet blijven nog heel veel plezier geniet er maar van